Forsiden
Læs dagligt relevante nyheder omkring emballage, mærkning og pakning på vores søstersite:
PACKobserver.dk
18.08.11: 2.546 gange gik der en bager, konditor eller butiksansat ind i Øksnehallen den 15. og 16. maj for at opleve den nyetablerede Scandinavian Bakery Fair. Det betegner folkene bag messen som en massiv succes, og derfor er det besluttet, at der skal afholdes en messe igen i 2013.
Læs mere
18.08.11: Den førende brancheorganisation for den britiske detailhandelsindustri, The British Retail Consortium (BRC), har netop udgivet en ny udgave af sin globale standard for Food Safety. Udgave 6, som den hedder, vil træde i kraft fra januar 2012. Frem til det tidspunkt kan udgave 5 af disse standarder, der udkom i 2008, stadig benyttes.
18.08.11: Den tyske detailhandel sætter i øjeblikket kraftigt ind på at differentiere sig i konkurrencen på fødevareområdet ved hjælp af egne handelsmærker, de såkaldte private labels. Disse er i henhold til et par af Tysklands store brancheorganisationer for hhv. detailhandelen (BVL) og fødevareindustrien (BVE) et vigtigt instrument til profilering, og man noterer, at bl.a. discountbutikkernes stærke position i den tyske detailhandel har ført til, at egenmærkernes andel ligger på 36 procent.
17.08.11: Siden 2008 har Den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritet, EFSAs ernæringspanel vurderet den videnskabelige dokumentation for i alt 2.758 fødevare-relaterede sundhedsanprisninger. Og i forgangne måned nåede man så en milepæl i dette arbejde, da man kunne offentliggøre vurderingen af de sidste 35 af slagsen.
17.08.11: Det regeringsfinansierede danske ”MadExperimentarium”, der bl.a. skal fremme et innovativt fødevareerhverv og højne dansk madkultur, og som i daglig tale har været kaldt ”MadX”, får nyt navn. Ifølge Fødevareministeriet skal MadX nemlig arbejde for bedre mad til alle. Og for nemmere at kunne kommunikere dette kommer centeret fremover til at hedde: ”Madkulturen - bedre mad til alle”.
17.08.11: Ingrediensvirksomheden Chr. Hansen introducerer nu ‘Mild O’, som er et nyt sortiment af ostekulturer, der skal give storartet smag og konsistens i en række forskellige typer af oste, især har man de sydeuropæiske gourmet-oste i tankerne.
18.08.11: Rynkeby lancerer nu smoothies i stor størrelse, nemlig i 0,75 liters kartoner, der lige er til at stille på morgenbordet. – Familien får derved et lille, naturligt frugtbaseret måltid med masser af vitaminer og mineraler, lyder det fra virksomheden, der også slår fast, at de to nye produkter ikke behøver at komme på køl før de er åbnet.
17.08.11: De er små, yndige og gennemført feminine, og de er indbegrebet af moderne kvindeliv og hyggelige sammenkomster. Sådan beskriver virksomheden bag Amo-varemærket fænomenet Cupcakes i forbindelse med at man lancerer et nyt såkaldt cupcake-bagekit.